Kisah Planner

Wednesday, January 20, 2010

Assalamualaikum..

pertama sekali nak ucap terima kasih kepada seorang budak yang telah bersusah payah ketuk pintu bilikku malam tadi dan serahkan sebuah planner *free* edisi PMUKM kepada saya..wah..tak sangka ada rezeki nak dapat planner free. memang tercari-cari planner tahun ni tapi malas n kopak so tak dapat la nak memenuhi hajat memiliki sebuah planner. tapi Alhamdulillah semalam ada jugak yang sudi bagi planner free.


planner?apakah itu planner? it is a notebook where we jot everything important such as meetings, assignments, datelines or even things to be done. macam saya, saya guna untuk tarikh2 nak jumpa supervisor, plan for the day, assignments to be done, and sometimes kalau ada temujanji dengan kawan-kawan, saya akan masukkan juga. kira planner nie anything kita boleh letak sebab planner ni kira reminder la..everytime kita flip the planner kita akan tengok "owh, esok kita ada meeting.." or "owh!!esok rupanya saya nak jumpa kawan saya".. so, apa saja yang kita nak ingat or letak, letak saja dalam planner.


saya baca dari "Not Just Surviving", penulis berkata, jangan sesekali percayakan diri sendiri untuk mengingati sesuatu sehingga kita betul-betul ingat untuk mengingati sesuatu. macam saya, saya ni memang jenis cepat lupa. sebab tu juga la saya mempunyai satu planner. satu planner yang saya boleh tulis everything yang saya perlu lakukan. I don't really trust myself untuk mengingati sesuatu perkara.erghhh...sebab saya memang tidak bijak dalam jawab exam *setiap entry sure ada bunyi unsur-unsur malas tapi blame kat benda lain...pffft..taknak mengaku malas lagi tu*..yup..memang takkan trust diri sendiri untuk ingat segala macam bagai. pernah ada satu ketika, saya diamanahkan oleh Abg Shuk untuk beri makan tikus-tikus beliau di dalam bilik simpanan haiwan masa PSM dulu. tapi saya boleh lupa nak bagi makan last-last tikus abang Shuk memang kebuluran dan ada juga yang mati kekeringan. so, memang lepas tu, saya pastikan apa sahaja yang saya rasa penting dan perlu ingat, saya akan masukkan dalam planner.

so itu saja la yang saya nak kongsi.

take care and have fun..

XOXO..

0 Kisah Mengisah: