Kanak-Kanak Riang

Wednesday, February 17, 2010


Assalamualaikum..

seronok bila tengok keriangan budak-budak kanak-kanak. dengki je kadang-kadang tengok dorang yang macam takde masalah nak fikir..hehe..semalam malam singgah rumah baru sepupu..bukan nak sangat tengok rumah baru tapi nak jumpa kanak-kanak riang kesayangan ambo..agak riang dihati bila si net-net dah pandai lari-lari jerit "CuJat!!"..hehe..selama ni bukan main sombong lagi kau ek net-net..apa pasal hari tu bukan main ramah mesra?? and si net-net ni jugak sudah pandai bermanja dengan ambo..tapi biasala..kalau tak bagi si net-net menangis sedas dua, bukan nama CuJat la kan..so si net-net dipeluk kuat-kuat sampai melalak budak tu minta lepas..tapi budak cepat lupa..5 minit lepas tu, si net-net datang bermanja semula tapi dengan keganasan sikit..wah!!kau ajak Cujat main Otomen pulak ye sekarang nie..

melayari zaman kanak-kanak sangat best. tak perlu fikir macam-macam. tengah serabut kepala tiada siapa disisi untuk diadukan setiap masalah, hati kembali teringat zaman kecil-kecil dulu..nak jadi budak-budak balik boleh tak?

kanak-kanak nak makan comot pun orang tak kisah..kalau dah besar macam gajah ni, tentu-tentu orang mengata..

 
masa kanak-kanak, duit raya datang sendiri tanpa ditagih dan tanpa buat muka sadis yang boleh mengundang pelempang orang..

masa kanak-kanak korang pakai la tudung rupa mana sekalipun orang puji comel..kalau dah besar lebih besar dari gajah ni, sampai kiamat la orang takkan kate kau comel..
masa kanak-kanak ni kalau malas nak jalan kau boleh buat puppy's eye untuk tagih simpati minta didukung..cuba korang buat sekarang..pastu kira berapa banyak gigi tinggal lepas kena lempang..

masa kecil macam ni, pemilik kereta buat buta je la korang nak duduk atas kereta dorang macam ni, sekarang berat hampir cecah 100kg, silap-silap ambo yang buta kena cucuk dengan garpu pasal tak sedar diri badan berat macam gajah nak duduk atas kereta ala-ala camni..

 
masa badan kecil-kecil, boleh la sofa tampung untuk 2 orang korang sebat duduk sampai 4 orang..cuba sekarang yang dalam gambar ni duduk kat sofa tu balik sekali 4 orang macam tu..runtuh tak runtuh sofa rotan tu..

kan dah kate..jadi kanak-kanak memang riang..tu je la nak merepek di malam hari kala ketensionan..

take care and have fun..

XOXO..

nota di kaki: gajah yang disebut kat atas adalah refer pada diri ambo sendiri..ahaha..takde kena mengena dengan orang lain yang terlibat dalam gambar-gambar di atas..ambo la gajahnya..hehehe..

10 Kisah Mengisah:

nurhuda abdulrahman said...

hhee..
teringat zaman kanak2

ween said...

tiba2 rindu mahu jd kanak2! love this entry :D

Zati said...

huda: kan..kan..best kan jadi kanak-kanak...rasa macam taknak membesar je...

ween: sangat rindu kan..

Miecyber @ Sudu said...

Tergelak balik kot bila melihat aksi aksi kita semasa kecik kann..

Zati said...

betul2..mmg boleh undang gelak je..

Ery Farieha said...

hehehe
entry kite lbh krg same
letal pic dolu2 :P

SlacKerZ said...

wah.. kanak2 bst.. sonok2.. xyah kne wat asignmen.. sonok...

Zati said...

ery..ahaha..musim terkenang zaman dolu2 kot..

slackerz..nie mesti kes banyak esemen nie..ahaha..

noor afzan said...

haha..
lawak2..
mmg jadi kanak2 riang aje..=)

Zati said...

riang kan..jom jadi kanak2 afzan..hehe..