Sate Area Melaka

Sunday, October 17, 2010

Assalamualaikum dan Selamat Malam You All..


nk mkn sate.. selain kat klinik mawar bachang kat ne lagi sedap sate? dlm melaka

Alkisah jumpa hamba Allah ni tanya aku kat Shoutmix kat mana nak makan sate area Melaka. Hmm.. Ok la.. Bagi aku and family tempat paling best makan sate adalah kedai tepi Klinik Mawar Bachang sebab sate dia serious sedap gila sampai terbau-bau kat tangan menyebabkan aku tak suka nak basuh tangan sebab bau dia sangat best dan kuah kacang dia superb delicious kalau hirup macam tu je pun aku tak kisah. Tapi dah lama gila tak makan kat sana sebab teringat kisah mat rempit kena kejar polis pastu dia terlajak terus terjah orang yang tengah makan kat situ nasib je takde orang cedera kecuali mat rempit tu dan awek dia. Awek dia cedera sebab jatuh, mat rempit tu cedera sebab kena hempuk dengan orang yang makan kat situ. Of kos la kau kena hempuk, dah kau lanyak orang yang tengah asyik makan sate sedap. Kedai tu sangat dekat dengan tepi jalan yang sesak dan busy so agak bahaya..

Ok..menjawab pertanyaan orang yang nak makan sate, aku ni nama tempat memang out sangat la, kalau ayah suruh bawa, aku tau tempat tu and aku tau jalan tapi jangan la minta nama tempat. Kalau tuan punya diri tau, D'nangka restoran tu kan ada depan dia satu kedai makan juga, dulu namanya Kedai Naiman tapi sekarang dah tukar nama, ha...kat situ sate sedap..Tapi......kalau orang ramai, jangan la kata nak pergi situ sebab kuality dia serta-merta jadi sucks bila orang ramai, tapi kalau orang tak ramai memang sedap..

Kedai sate yang sedap lagi ada satu tu kat Hospital Pantai..Dekat dengan King's Hotel, seberang jalan..Kat situ pun sate dia ok. 
Ntah la..dah lama tak mengadap sate kat Melaka..Sorry la..tak dapat nak tolong banyak..Psst...kalau petang-petang meronda area Tanjung Keling, sebelum Shah's Resort dan Everly ada satu Sekolah Rendah. Bertentangan sekolah rendah tu ada satu kedai kecik yang jual karipap yang sangat sedap dan panas-panas dan memang fresh giler. Kuih putu kacang dia pun superb and kuih vade dia pun superb..Try la..

Mengumpat sesama adik-beradik digalakkan dan tak berdosa - Along, 2010

Hari ni Along hantar aku balik UKM..sobs..Dalam perjalanan biasa la mesti la diisi dengan agenda mengumpat. "Mengumpat sesama adik-beradik digalakkan dan tak berdosa - Along, 2010" sesuka hati kau je Long, mazhab mana kau ikut? Muahahahaha..Orang lain jangan pulak ikut kang tak pasal-pasal kakak aku jadi Ayah Pin sesuka hati menyesatkan orang. 
Ok la..nak buat analysis data..Duduk rumah Along tak boleh concentrate buat. Sebab TV ada je rancangan best..Gila taksub dengan TV sampai iklan pun aku hadap tengok macam tengok drama..

Take care and have fun..

0 Kisah Mengisah: